مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

دسته بندی محصولات

اطلاعیه فروشگاه

در صورتی که به دلایل مختلف ، موفق به دریافت محصول نشدید، جهت راهنمایی و مشاوره از طریق تلگرام و یا تماس با شماره 09107604121 و یا آدرس ایمیل cn.psgd@gmail.com ارتباط برقرار نمائید.

وطن پرستی ایرانیان

وطن پرستی ایرانیان

عنوان: وطن پرستی ایرانیان

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 28

توجهاین تحقیق در مورد وطن پرستی ایرانیان می باشد و به بیان مفهوم ، تاریخچه و انواع این پدیده می پردازد.

مقدمه

زمان پيدايش ناسيوناليسم، از اين واژه در برترانگاري خود در جهت نژادي و قومي و بيشتر از همه در باب سلطه گري و تحت استعمار قرار دادن كشورهاي آسيايي و آفريقايي استفاده كردند تا آنجا كه در قرن بيستم به خاطر جنگ هاي قومي و نژادي و برتري طلبي در اروپا واژه ناسيوناليسم مورد نفرت جهانيان شد و اين كلمه مترادف شونيسم و فاشيسم و به ملت گرايي افراطي تعبير شده است.

از اول قرن بيستم ناسيوناليسم اروپايي در كشورهاي خاورميانه و آسياي ميانه روايت ديگري دارد. قرن بيست را مي توان قرن بيداري ملت ها و هويت هاي جديد ناميد. استعمارگران اروپايي به خاطر اين كه جاي پاي جديدي در خاورميانه و آسيا و آفريقا پيدا كنند، سعي داشتند با هويت سازي هاي كاذب و ملي گرايي هاي مذهبي قومي، نژادي مي خواستند بيشتر كشورهاي عربي را از زير قيموميت امپراتوري عثماني و كشورهاي آسياي ميانه را از زير سلطه امپراتوري روس دربياورند. در اوايل قرن بيستم كه امپراتوري روس و عثماني رو به زوال بود و پايان گرفتن دوره مستعمرات قديمي، اروپايي ها قصد داشتند با حربه ناسيوناليسم و هويت قومي و نژادي سلطه گري خودشان را به طريقه ي (نواستعماري) ادامه دهند.

كشورهاي اروپايي، انگلستان، فرانسه، ايتاليا كه در قرون گذشته سابقه ي طولاني در استعمارگري و چپاول ملت ها داشتند، در قرن بيستم نسخه هايي به نام ناسيوناليسم عربي، پان عربيسم، پان اسلاميسم و پان تركيسم پيچيدند و از اين طريق بيشتر كشورهاي عربي را كه از قيوميت امپراتور عثماني رهيده بودند دوباره با حربه ي ناسيوناليسم به سلطه گري هايشان در اين كشورها ادامه دهند. البته لازم به گفتن نيست كشورهاي مسلمان و عرب آگاهي چنداني از هويت ملي خود در طول تاريخ نداشته اند.

به علت تضادهاي قومي، نژادي، قبيله اي و از اين كه در طول تاريخ داراي دولت و ملت هر چند عقب مانده نبودند كمترين اطلاعي از هويت ملي خود نداشتند. ناسيوناليسم عرب و پان اسلاميسم از طريق متفكران سكولار، نظير رفعت الطحطاوي و علماي مسيحي عرب  زبان در لبنان و سوريه به شكل مستقيم تحت تعليمات ميسونرهاي مذهبي از قبيل ناصف اليازيني (١٨۰۰-١٨٧١) و پطروس البوستاني (١٨١٨-١٨٨٣) قرار داشتند نجيب آزوري متفكر مسيحي بود كه براي نخستين بار تعريف استقلال عرب را به عنوان هدفي في نفسه دست زد، و در سال ١٩۰۵ در احياي ملت عرب شماري از امپراتوري عربي ترسيم كرد و بيشتر اقليت هاي مسيحي بودند كه مباني هويت ملي اعراب را شناسايي مي كردند. بيشتر قيام هاي ناسيوناليستي عربي بر مبناي وعده‌ي انگليس ها بود كه توسط سرهنري مك ماهون نماينده عالي انگلستان به شريف حسين داده بود: كشورهايي براي اعراب به وجود خواهد آورد كه از بخش شرقي تا خليج فارس و فلسطين امتداد داشته باشد.

تركان تا قرن نوزدهم هيچ گونه اطلاعي از هويت قومي و ملي خود نداشتند. كلمه ترك بار معني منفي در بين تركان داشت و تركان خودشان را به عنوان گروه قومي ترك نمي شناختند. هر موقع از يك نفر تبعه عثماني مي پرسيدند كه كجايي هستي؟ كه هستي؟ باافتخار مي گفت خدا را شكر «مسلمانام عثمانليام».

قبل از اين كه جمهوري تركيه تشكيل شود، تركيه امروز را، دار السلام، مملكت عثماني، بيزانس، مملكت روم مي ناميدند و واژه ي ترك را هم در دولت هاي عثماني در گذشته به صورت تحقير آميز به چوپانان و آنهايي كه در ده يا در كوهستانها زندگي مي كردند اطلاق مي شد. با اين كه در طول تاريخ، تركان در آسيا و اروپا پراكنده بودند تا قرن بيستم دولتي به نام ترك يا تركان تا آن موقع ايجاد نشده بود. اولين دولت و ملتي كه با ايدئولوژي ناسيوناليسم ترك پا گرفت جمهوري تركيه بود. اما زمينه ي پا گرفتن ناسيوناليسم ترك از طريق تحقيقات فرهنگي و زباني توسط اروپاييان از نيمه ي دوم قرن نوزدهم بوده است. سه نفر از اروپاييان در شكل گرفتن ناسيوناليسم ترك نقش موثري داشتند اولين و مهمترين اين پژوهشگران آرتور لاملي ديويد بود كه كتاب دستور زبان تركي او از گذشته تركان از زمانهاي باستان تا قرن نوزدهم را شامل مي شد كه بيشتر نويسندگان و روشنفكران ترك از آن كتاب الهام گرفتند. دومين نفري كه در شكل گيري ناسيوناليسم ترك نقش موثري داشت آرمينوس وابري (١٨٣٢-١٩١٧) مجاري لغت‌شناس بود كه براي پيوند تركان تركيه با تركان آسياي ميانه رنج و زحمت فراوان در سفر به آسياي ميانه متحمل شد. آرمينوس وامبري در آخر جاسوس انگلستان از آب درآمد و انگلستان را صالح تر از روسيه و تركيه براي سرپرستي كشورهاي آسياي ميانه تشخيص داد.

فهرست مطالب

مقدمه
وطن پرستی و اسطوره های حماسی و تاریخی ایران 
وطن پرستی و ادیان ایرانی 
وطن پرستی و عرفان و عارفان و حکما 
وطن پرستی و فرهنگ و ادب ایران
منابع


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,500 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
Vatan-Parasti-Iranian_1931250_1583.zip534.7k