مرجع دانلود پایان نامه , مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی

دسته بندی محصولات

اطلاعیه فروشگاه

کلیه محصولات موجود در این فروشگاه ، به صورت کاملاً اختصاصی بوده و از همکاران عزیز و گرامی تقاضامندیم از انتشار آن ها بدون ذکر منبع خودداری نمایند. بانک بسیار کاملی از پایان نامه ، مقاله و تحقیق های دانشجویی و دانش آموزی در آرشیو ما موجود می باشد. در صورتی که موفق به پیدا کردن مقاله مورد نظر خود نشدید ، جهت سفارش پایان نامه ، مقاله و تحقیق ، با شماره تماس 09107604121 و یا آدرس ایمیل cn.psgd@gmail.com ارتباط برقرار نمائید.

تمرینات چابکی

تمرینات چابکی

عنوان: تمرینات چابکی

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 17

این تحقیق در مورد تمرینات استقامتی می باشد و مفاهیم ، عوامل ، ویژگی ها ، اصول و مراحل انجام تمرینات چابکی را بیان می نماید.

مقدمه

توانایی بدن برای تغییر وضعیت ، تغییر مسیر حرکت و یا هر دوی آنها که در حداقل زمان و با مهارت و دقت انجام شود را چابکی می گویند.

چابکی ، عمومی است ( چابکی تمام بدن ) یا عضوی ( چابکی یکی از اندام ها مثل دست و پا ) فاکتور چابکی در بسیاری از فعالیت های ورزشی به عنوان عامل تعیین کننده ی موفقیت است .

استارتهای سریع ، توقفهای ناگهانی و تغییرات سریع در مسیر حرکت به عنوان پایه و اساس نمایش خوب به ویژه در بازی هایی از قبیل بسکتبال تندیس ف بدمینتون ، والیبال ، فوتبال و ... به سمار می رود.

چابکی یکی از قابلیتهایی است که در حیطه آمادگی حرکتی قرار دارد.

- قابلیتی است که فرد با توجه به سرعت و فرم بدن ، جهت حرکت خود را با حفظ تعادل با سرعت و دقت زیاد تغییر می دهد.

- یکی از عوامل مؤثر در اجرای فعالیتهای ورزشی است که گاهی اوقات در انجام برخی

مهارتهای شغلی و روزمره به کار می آید.

-قابلیتی است که فرد در هنگام تغییرمسیر (تغییر مرکز ثقل بدن خود) کاهش سرعتش را به حداقل برساند. (در اینجا توان انفجاری ، سرعت ، تعادل و هماهنگی نقش بسزایی در چابکی خواهند داشت. )

-چابکی یا چالاکی به توانایی عصبی و عضلانی گفته می شود که با استفاده از آن می توان وضعیت ثابت یا متحرک بودن بدن را یا مسیر حرکت آن را به طور ارادی ، دقیق و در حداقل زمان با حفظ تعادل و درک موقعیت تغییر داد.

- چابکی با توجه به مهارتهای ویژه ورزشی ممکن است عمومی ویا ویژه باشد . (فعالیتهایی مثل دوی رفت و برگشت، مارپیچ و زیگزاگ در مسافتهای مختلف و همچنین موفقیت در ورزشهای بدمینتون و تنیس به چابکی ورزشکار بستگی دارد)

- چابکی با عوامل دیگر آمادگی جسمانی در ارتباط است و به قدرت ، استقامت، سرعت، تعادل و مهارت بستگی دارد، ولی هر کدام از آن عوامل به تنهایی چابکی نیست.

انواع چابکی

با توجه به وضعیت ثابت یا متحرک بودن بدن دو نوع چابکی وجود دارد : چابکی پویا ، چابکی ایستا .

چابکی پویا : توانایی تغییر جهت حرکت بدن در دویدن

چابکی پویا به توانایی تغییر جهت حرکت بدن در یکی از چهار جهت اصلی یا فرعی با حداکثر سرعت و دقت در دویدن گفته می شود، ازقبیل دوهای کوتاه در تنیس یا دوهای رفت و برگشت در بسکتبال.

چابکی ایستا : توانایی تغییر شکل بدن به طور درجا

چابکی ایستا به توانایی تغییر شکل بدن یا هر یک از اعضای بدن به طور درجا و با حداکثر سرعت و دقت گفته می شود . از قبیل حرکات دست و پا در تنیس روی میز.

فهرست مطالب

مقدمه
انواع چابکی 
اندازه چابکی 
آزمون دوی مارپیچ
اهمیت چابکی
راههای افزایش چابکی 
عوامل مؤثر در چابکی 
روش تمرین و تقویت چابکی
سرعت 
انواع حرکات زیگزاگ
انواع حرکات پرش جفت در جهت های مختلف
حرکت برنامه ریزی شده 
چابکی و انعطاف پذیری
آزمون چابکی ایلی نویز
روش تمرین و تقویت چابکی
دویدن و غلت از روی مانع
نردبان چابکی
ویژگیهای نردبان


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,200 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
Tamrinate-Chaboki_1860156_4403.zip251.7k